Monday, October 3, 2011

טיפול זוגי

זוגיות טובה תורמת לבריאותו הפיזית והנפשית של הפרט ונותנת לו בסיס טוב לצמיחה בכל התחומים
אך בעולם המודרני כלל לא פשוט לתחזק זוגיות יציבה ומאושרת, בפרט לאורך שנים.
כל זוג עלול לחוות עליות וירידות במהלך חיי הזוגיות או הנישואין ולעיתים אנו נקלעים למצבי אי נחת ותסכול מתמשכים או לצימתי משבר. חשוב לדעת כי קיים קונצנזוס בין כל החוקרים ולפיו אצל זוגות שעברו טיפול זוגי עולה שביעות הרצון מחיי הנישואין, זאת בהשוואה לזוגות שלא טופלו כלל.

הטיפול הזוגי מורכב מפגישות חד-שבועיות, אורכה של פגישה נע בין חמישים דקות לשעה וחצי.
במסגרת הטיפול, יתכנו גם פגישות אישיות לכל אחד מבני הזוג. במהלך הפגישות נבין לעומק את שורשי הבעייה הזוגית, את הסיבות המודעות והלא-מודעות שגרמו לה, יחד נבחן את מאפייני הזוגיות, דפוסי התקשורת, מאבקי הכח, חלוקת התפקידים וגם את נקודות החוזק של המערכת הזוגית ונלמד לראות את מערכת היחסים ואת בן או בת הזוג באור שונה. כמו כן, נתרגל תרגילים ודפוסי תקשורת חדשים שיעזרו בפתרון הקונפליקטים,יחזקו ויעצימו את הזוגיות. אופי הטיפול הינו מערכתי-אסטרטגי בשילוב כלים משיטת האימאגו.

מתי כדאי להגיע לטיפול זוגי?
במצבי התלבטות או הכנה לקראת נישואין או הורות, במצבים של מריבות קשות, ריחוק והימנעות
רגשית ופיזית, חוסר אמון, בגידות, קשיים מיניים, משבר של אחד מבני הזוג המשליך על הזוגיות,
אי נחת ותסכול ללא סיבה נראית לעיין, התלבטות ביחס לפרוק הזוגיות או ביחס לבניית זוגיות חדשה לאחר גרושין, ליווי ריגשי עם קבלת החלטה להתגרש, שחיקה בזוגיות ורצון בהתחדשות והעצמה זוגית.

מה קורה כאשר אחד מבני הזוג אינו מעוניין להגיע?
במקרה כזה, ניתן לפנות לטיפול אישי שיתמקד בזוגיות (גם טיפול כזה מביא לתוצאות), כאשר בהמשך אנסה לשכנע את בן או בת הזוג להצטרף לטיפול.   
האם באמת ניתן להציל זוגיות? באמת ניתן להגיע לזוגיות מאושרת?
אני מאמינה שאיננו בוחרים בני-זוג ובנות-זוג באופן שרירותי וכי קיימים גורמים לא מודעים רבים המשפיעים על תהליך הבחירה. כמו בכל מערכת, גם זוגיות דורשת השקעה. במרבית המקרים, כאשר קיימת רמת מוטיבציה גבוהה לשינוי ולהשקעה בזוגיות מצד שני בני הזוג - הטיפול ישא פרי ורמת שביעות הרצון של שני בני הזוג תגבר מאוד.

1 comment:

  1. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים להפסיק לשכוח מהנישואים ולהמשיך בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. סבלתי כל כך מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אלי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזוהי עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס ד"ר אלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לד"ר אלאבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב. , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחייך, תבנית הכישוף של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    ReplyDelete