Monday, October 3, 2011

אימון אישי – למבוגרים ולבני-נוער

כל אחד מאיתנו מציב לעצמו מטרות ויעדים במהלך חייו. חלק ממטרותינו אנו זוכים להשיג ולהגשים אך ישנן מטרות שלמרבה הצער אנו מתקשים להשיג בכוחות עצמינו. תפקידו של האימון האישי הוא להוביל וללוות אותנו עד להשגת המטרה הנכספת.
מדובר בתהליך ממוקד, אופטימי ומעצים, המלמד כיצד לעקוף ולהתגבר על הקשיים בדרך ושם דגש דווקא על החוזקות, הכישורים והעוצמות של המתאמן.
ישנם מתאמנים המגיעים עם מטרה מוגדרת וברורה ויש המתקשים בהגדרת המטרה או מתלבטים באיזו מטרה לבחור. במקרה כזה נקדיש פגישה או יותר לשיחה ממוקדת שתבהיר לנו מהי המטרה הנכונה והחשובה לנו ביותר בזמן הנוכחי. לעיתים גם ניתן לעבוד על השגת מספר מטרות במקביל.
דוגמאות למטרות אפשריות: השגת קידום או מציאת עבודה, הצלחה בלימודים, התלבטות ביחס לשינוי קריירה, מציאת בן-זוג או בת-זוג, ניהול זמן, איזון בין קריירה למשפחה, שיפור תכונות אישיות (מתאים גם לאנשי עסקים), התלבטות ביחס להחלטה אישית או משפחתית, שיפור יחסים עם חבר או קרוב משפחה (אם, אב, בן זוג, ילד וכו'), השגת רישיון נהיגה, פיתוח תחביב, הרחבת מעגל החברים, יציאה ממשבר ועוד...

האימון מתבצע בשיטת "מחשבה יוצרת מציאות", הדוגלת בכך שמחשבותינו בוראות את המציאות שלנו ומיישמת את חוקי הסרט "הסוד" (the secret).
פגישות האימון מתקיימות אחת לשבוע. בין פגישה לפגישה על המתאמן לבצע משימות קטנות שתקדמנה אותו לעבר המטרה, כל מתאמן יתקדם בזמן ובקצב האישי שלו.

במהלך הדרך אל עבר המטרה אנו עשויים להיתקל בקשיים הנובעים ממקומות מולדים או  עמוקים ולא מודעים לדוגמה: הפרעות קשב וריכוז (ומכאן קושי בלהתחיל משימות או לחלופין קושי בסיום משימות), בעיות בהתארגנות ובניהול זמן, הרגלים שהושרשו בגיל צעיר, טראומות, פחדים וחרדות, אמונות מגבילות שחלקן לא מודעות (לדוגמה: "לא קיים בחור פנוי שבאמת מתאים לי"), מחשבות טורדניות, משבר נפשי ועוד.
כאן ניסיוני כמטפלת קלינית והידע הרב בפסיכולוגיה יבוא לידי ביטוי. אנו ניכנס לעובי הקורה (רק בהסכמת המתאמן) נבין את שורש הבעייה ונלמד כיצד להתגבר עלייה במגוון דרכים, דבר שיסלול עבורינו את הדרך עד המטרה הנכספת.

*ניתן גם לקיים אימון טלפוני.

No comments:

Post a Comment